4 تکنولوژی که دنیای مدیریت را عوض کرده

management
خرید فضای ابری سازمانی نکست کلود

تکنولوژی به سرعت نحوه اجرای فعالیت‌ها را تغییر می‌دهد و فرآیندهایی مانند اتوماسیون، اشتراک فایل، ارتباط و واگذاری کارهای وقت گیر را آسان‌تر می‌کند. با این حال، از زمانیکه تکنولوژی بر روی قوانین مدیریت استخدام کارمندان نیز تأثیر بسیاری گذاشته است، بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از تکنولوژی، روش‌های ساده‌تری را برای مدیریت منابع انسانی خود، با استفاده از برنامه‌های نرم افزاری و فناوری‌های جدید بدست آورده‌اند.

در این مقاله قصد داریم 4 تکنولوژی که دنیای مدیریت را عوض کرده‌اند و مدیریت را به سمت فناوری‌های جدید و در نهایت سرانجام‌های بهتر رسانده‌اند، صحبت کنیم و آنها را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

برنامه‌های نرم افزاری iTrent

iTrent

ITrent یک برنامه مدیریتی مبتنی بر وب است که به سرعت در حال تغییر شیوه‌ای است که مدیران کارمند می‌توانند وظایف خود را به دیگران واگذار و انجام دهند. عملکردهای این برنامه برای اجرای هر بخش از منابع انسانی اساسی است.

راه حل‌های نرم افزاری iTrent به مدیران این امکان را می‌دهد تا روش‌های ردیابی و استفاده از منابع را بهتر کنترل کنند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که یک نیروی کار و حقوق و دستمزد او را به راحتی و آسانی برنامه ریزی و کنترل کنید.

این نرم افزار حتی می‌تواند فرآیندهای پیگیری، یادگیری و توسعه را مدیریت کند. همچنین نرم افزار iTrent این امکان را ایجاد می‌کند تا عملکرد نیروی کار به منظور ایجاد استراتژی‌های عملی برای بهبود مدیریت کارمندان خود را به صورت زنده مشاهده کنید.

با این وجود، هر فناوری جدیدی که در مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند دشوار باشد و اگر در تلاش هستید تا از سرمایه گذاری‌های خود نهایت استفاده را ببرید، باید با استخدام یک شرکت مشاور در مورد iTrent اطلاعات کافی کسب کنید تا از این موضوع که این نرم افزار با فرآیندهای تجاری شما مطابقت دارد یا خیر، اطمینان حاصل کنید.

هوش مصنوعی

artificial intelligence management

شاید این روزها نام هوش مصنوعی را زیاد شنیده باشید، تکنولوژی‌ای که در آینده‌ای نزدیک دنیا را متحول خواهد کرد. هوش مصنوعی در حال مدرن کردن مدیریت کارمندان است.

به جای اینکه هوش مصنوعی تهدیدی برای کارمندان باشد – همانطور که درک شد – اکنون با تمرکز بر روی کارهای وقت گیر، غیر ماهرانه و مؤثر در تجارت، منابع انسانی را به جایی که بیشترین نیاز را به آنها دارد، واگذار می‌کند.

با این وجود با پر کردن شکاف مهارت‌هایی که ممکن است شرکت شما با آن روبرو شود، هوش مصنوعی می‌تواند به نیروی کار شما از طریق سنجش نوع کار، رزومه افراد، یافتن افرادی که سازگار با توضیحات شغلی هستند و ریشه کن کردن هرگونه تعصب یا خطای انسانی از نظر متقاضیان کار، کمک کند.

این مزیت هوش مصنوعی می‌تواند مدیران را قادر سازد تا تیمی ماهر را در اطراف خود گردآوری کنند که منعکس کننده دنیای مدرن باشد و از استعدادهای آنها برای پیشبرد پیشرفت در تجارت استفاده شود.

آموزش موبایلی یا Mobile Learning

mobile lerning

آموزش همراه یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های آموزشی مبتنی بر فناوری موبایل می‌باشد. در این آموزش نیز مانند آموزش‌های از راه دور میان مدرس و دانش پژوه (در اینجا کارمندان) جدایی و فاصله زیادی وجود دارد اما این بار با استفاده از ابزارهای الکترونیکی همراه و با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و بدون نیاز به اتصال فیزیکی به کابل‌های شبکه و تنها از طریق ابزار قابل حمل و در دسترسی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت ها به آموزش و یادگیری می‌پردازند.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و صد البته کمبود زمان مدیران و کارمندان، آموزش‌های مبتنی بر موبایل رو به گسترش هستند. در شرکت‌های مدرن، نه تنها مدیریت با فناوری‌های جدید بلکه شیوه آموزش کارکنان و حتی کارکنانی که دائماً در حال پیشرفت هستند نیز از طریق مزایای یادگیری موبایلی در حال گسترش است.

آموزش و یادگیری موبایلی می‌تواند به کارمندان کمک کند تا برنامه‌های آموزش شخصی خود را در هر مکانی و هر زمانی دریافت و تکمیل کنند؛ همچنین با این فناوری می‌توان به راحتی اطلاعات کارمندان و نتیجه آموزش آنها را به دقت به مدیر کارمند برگرداند.

این روش می‌تواند نهایتاً هزینه‌های سفر، استخدام یک مربی آموزشی و مدت زمانی که آموزش به طول می‌انجامد را کاهش دهد؛ در حالیکه کارمندان می‌توانند، زمانیکه احساس انگیزه بیشتری در انجام این کار می‌کنند، آموزش را با سرعتی انعطاف پذیر انجام دهند.

رایانش ابری

cloud storage and management

امروزه اطلاعات و دانش دارایی‌های با ارزش هر سازمانی محسوب می‌شوند و مدیریت مؤثر دانش، راهی برای کسب و حفظ مزیت رقابتی در محیط به شدت پویای سازمان‌ها است. با گسترش فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، پدیده‌های نوین رایانش ابری و وب، راه حل‌های مفیدی را در حوزه مدیریت دانش پیشنهاد می‌دهند.

فناوری رایانش ابری در طی 5 سال اخیر طرفداران و البته منتقدان زیادی پیدا کرده است. این فناوری می‌تواند با برنامه‌هایی مانند راه حل‌های ابری،  به پیشرفته‌تر کردن روشی که کارفرمایان با کارمندان کار می‌کنند، کمک کند؛ بدین معنی که، کارمندان می‌توانند از راه دور در هر مکانی که می‌خواهند، کار کنند.

کارمندان به جای کار در یک دفتر، می‌توانند از طریق برنامه‌های به اشتراک گذاری فایل روی سرور ابری، آن‌ها را دریافت یا بارگذاری کنند؛ به این معنی که در هر زمان می‌توان به چندین بخش کار دسترسی پیدا کرد.

فضای ابری می‌تواند به بهبود انگیزه، تعامل کارمندان و مدیریت بهتر و سریع‌تر آن‌ها کمک کند. از مزایای متعدد رایانش ابری در سیستم مدیریت می‌توان به مواردی همچون کاهش هزینه سخت افزاری و نرم افزاری، انعطاف پذیری بالا، دسترس پذیری در هر زمان و مکان، مشارکت و همکاری بیشتر کارمندان و ایجاد انگیزه بیشتر در آنها، بهبود عملکرد و راندمان کاری و… اشاره داشت.