ده ابزار مفید ویدیو مارکتینگ برای کسب و کارها

معرفی ده ابزار برای ویدیو مارکتینگ

ویدیوها هر ساله بخش بیشتری از انواع محتوای موجود در وب را به خود اختصاص می‌دهند و از سال 2018 تاکنون کاربران اینترنت سراسر جهان در مجموع روزانه بیش از 500 میلیون ساعت را به تماشای ویدیو در یوتیوب پرداخته‌اند. حال سوال آن‌که این موضوع برای بازاریابان محتوا چه معنایی دارد؟ حدود 64 درصد از مشتریان پس از تماشای محتوای ویدیویی با مارک تجاری آشنا و اقدام به خرید محصولات یا خدمات آن می‌کنند. همچنین ویدیو مارکتینگ در رسانه‌های اجتماعی 12 برابر بیشتر از تصاویر، پست‌ها و سایر محتواها مشتریان را به برند جذب می‌کند. علاوه بر آن خوب است بدانید که مغز، ویدیوها را تا 60 هزار بار سریع‌تر از متن پردازش می‌کند، در نتیجه با بهره‌گیری از استراتژی ویدیو مارکتینگ مناسب می‌توانید ارتباط نزدیک‌تر و بهتری با مشتریان بالقوه خود برقرار کنید.

به همین دلایل نیز بازاریابان محتوا باید برای پیشرفت کسب و کار، استراتژی ویدیو مارکتینگ خود را هرچه سریع‌تر ارتقا بخشند که برای این کار، به بهترین ابزارهای موجود در این زمینه نیاز دارند. در ادامه این مقاله به ذکر نام 10 ابزار مفید ویدیو مارکتینگ برای کسب و کارها می‌پردازیم تا با بهره‌گیری از آن‌ها بتوانند مخاطبان خود را افزایش داده و بر میزان آگاهی از برند بیفزایند:

  1. Splasheo

Splasheo ابزاری با کاربرد آسان است که بازاریابان محتوا می‌توانند از آن برای افزایش تأثیرگذاری بصری ویدیوهای خود استفاده کنند. چرا این موضوع حائز اهمیت است؟ در جواب باید چنین گفت که اغلب ویدیوهای آپلود شده کوتاه‌تر از دو دقیقه هستند و ویدیوهای بلندتر- یا حتی کوتاه‌تر- برای جذب توجه و اشتیاق مخاطبان به کمی کمک احتیاج دارند. Splasheo اضافه کردن زیرنویس‌های کوتاه، جالب و حرفه‌ای را آسان‌تر کرده و از این طریق به ایجاد علاقه بصری (و انتقال اطلاعات بیشتر) کمک می‌کند، بدین ترتیب مخاطبان بیشتری به ویدیو جذب شده و به تماشای آن علاقه نشان می‌دهند.

  1. Wistia

ویستیا خیلی بیشتر از یک ابزار شخصی‌سازی ویدیو بوده و در واقع ابزاری برای شخصی‌سازی کانال به شمار می‌رود. این ابزار برای تمامی کسب و کارهایی که از استراتژی ویدیو مارکتینگ بهره برده و میزبان انواع مختلفی از محتواهای ویدیویی در وب‌سایت خود هستند، یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. کاربران ویستیا می‌توانند به سادگی رنگ و تم ویدیو را تنظیم نموده ، آرم و برند تجاری خود را به آن اضافه کنند و با امکانات بسیار دیگر این برنامه، به گونه‌ای ویدیو خود را شخصی‌سازی کنند که از تمام ویدیوهای موجود در سایت‌ها، یوتیوب و… حرفه‌ای‌تر و متفاوت‌تر به نظر برسد. همچنین ادغام نتایج این روش با سیستم عامل‌های بازاریابی و تجزیه و تحلیل بسیار آسان است که به خودی خود در حفظ وقت و سرمایه شما نقش مثبتی ایفا می‌کند.

  1. Vidyard

سه قسمت اصلی در Vidyard وجود دارد: میزبانی ویدیو، ضبط و به اشتراک گذاری صفحه و شخصی‌سازی ویدیو. ویژگی میزبانی و قابلیت تنظیم برای پخش‌کننده‌های مختلف علاوه بر ابزارهای تحلیلی به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را بهتر و دقیق‌تر بشناسید. برای بازاریابان محتوا ویژگی شخصی‌سازی ویدیو ممکن است از همه مهم‌تر باشد. استراتژی ویدیو مارکتینگ بر پایه ایجاد ارتباط عاطفی و صمیمی با مخاطبان بنا شده است و چه روشی بهتر از این‌که بتوانید نام مشتریان یا شرکت‌های مخاطب خود را در ویدیوهای ارسالی به آن‌ها درج کرده و آن‌ها را نیز در ویدیو سهیم سازید؟ انجام چنین کاری می‌تواند به شما در بهبود نرخ تبدیل، میزان وفاداری مشتریان، کیفیت مکالمات و در نتیجه میزان فروش کمک کند.‌

  1. PlaceIt

گاهی اوقات از هیج لحاظ معقول به نظر نمی‌رسد که پروژه بازاریابی محتوای خود را از ابتدا آغاز کنید؛ این، جایی است که PlaceIt به کمک شما می‌آید. این پلتفرم که به عنوان بزرگ‌ترین مخزن اینترنت در زمینه الگوهای بصری به شمار می‌رود می‌تواند توسط بسیاری از افراد و کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرد. PlaceIt چند صد قالب بصری مختلف برای انواع ویدیو ارائه می‌دهد که می‌توان الهام‌بخش کانسپتی برای داستان‌سرایی یا مواد اولیه لازم برای ایجاد ویدیوهای حرفه‌ای باشد.

  1. ویدیو شاپ

اگر به دنبال ابزاری – با ویژگی‌های اثبات شده- برای ویرایش کامل ویدیوها هستید ویدیو شاپ می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. ویدیو شاپ حتی ابزار منتخب سامسونگ برای یکی از کمپین‌های ویدیویی‌اش هم بود( جهت تبلیغ و فروش اسپیکرهای جدید) که نتایج خوبی نیز از آن دریافت شد( از جمله 2 میلیون بازدید در کل، افزایش 50 درصدی میزان جستجو برای برند و افزایش 14 درصدی نرخ تبدیل در سایت).

این ابزار ویدیو مارکتینگ Ios و اندروید کمک می‌کند تا کسب و کارها بتوانند انواع مخلفی از یک ویدیو را ایجاد نمایند که این ویژگی آن را برای تست‌های A/B بسیار کارآمد می‌سازد. علاوه بر این ویدیو شاپ طیف گسترده‌ای از فیلترها و ابزارهای ویرایش آسان- از جمله اضافه کردن متن به ویدیو، حرکت آهسته یا سریع، انیمیشن‌ها، صدا و غیره- را برای کاربران خود فراهم می‌سازد. همچنین زمانی که کار طراحی و آماده سازی ویدیو به پایان رسید تنها در یک لحظه و به سادگی می‌توانید کار نهایی را به سیستم عامل‌هایی مانند فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام و… ارسال کنید.

  1. وایرکست

شرکت‌هایی از قبیل Experian، Nissan، Nestle و… تنها چند مورد از کسب وکارهایی هستند که از ویدیوهای طولانی و زنده در استراتژی ویدیو مارکتینگ خود بهره می‌برند. در سال 2016 پخش زنده یک صنعت 30 میلیارد دلاری بود و از آنجایی که هرساله بر این رقم افزوده می‌شود بهتر است هرچه سریع‌تر در رابطه با پخش زنده سرمایه‌گذاری کنید. وایرکست در این زمینه با تبدیل رایانه به یک ایستگاه تلویزیونی، کسب و کارها را یاری می‌کند. وایرکست ابزاری عالی برای ثبت یکپارچه رویدادها به صورت زنده و اضافه کردن افکت و پخش مستقیم آن‌ها در فیسبوک، توییتر و سایر سیستم عامل‌ها به شمار می‌رود؛ به عنوان مثال اگر بخواهید یک مصاحبه زنده با نمایندگان برند داشته باشید و آن را برای مخاطبان خود پخش کنید و یا پشت صحنه‌ای از فعالیت خود در شرکت را به آن‌ها نشان دهید به سادگی می‌توانید از این ابزار بهره بگیرید.

  1. Magisto

Magisto روش دیگری را در زمینه ادیت ویدیوها ارائه می‌دهد. این ابزار با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، بهترین تصاویر و جالب‌ترین ویدیو کلیپ‌های مربوط به برند را جدا کرده و یک منتاژ حرفه‌ای و خلاقانه از آن‌ها تهیه می‌کند که شما نیز می‌توانید صداها، تم‌ها و افکت‌های منتخب خود را به محصول نهایی اضافه کنید. این روش برای ویدیو مارکتینگ بسیار کارآمد است.

برای بازاریابان محتوا طراحی، ادیت و ایجاد محتوایی که توجه کامل مخاطبان را به خود جلب کند کار دشواری به شمار می‌رود.Magisto این کار را از پیش آسان‌تر کرده و با استفاده از تصاویر و فایل‌های موجو،د محتوایی باارزش و جدید برای اشتراک در شبکه‌ها و کانال‌ها به شما ارائه می‌دهد. سامسونگ، میتسوبیشی و زاپوس از جمله شرکت‌هایی هستند که از این ابزار در استراتژی ویدیو مارکتینگ خود بهره می‌برند.

  1. Promolta

همانطور که می‌دانید، افزایش ترافیک بازدید محتواهای ویدیویی پروسه‌ای زمان‌بر و دشوار است اما Promolta از جمله ابزارهایی است که این کار را برای بازاریابان محتوا آسان‌تر می‌کند. Promolta ابزاری خودکار برای ویدیو مارکتینگ است که با یوتیوب ادغام می‌شود. روند کار بسیار ساده است، شما لینک یک ویدیو در یوتیوب که می‌خواهید بیشتر دیده شود را فراهم می‌‌کنید و پس از آن Promolta این ویدیو را به یک شبکه قابل اعتماد با بیش از 10 هزار وب‌سایت، وبلاگ، برنامه و کانال‌های اجتماعی سوق می‌دهد.

  1. Canva

در حالی که بیشتر بازاریابان محتوا ممکن است از Canva در درجه اول برای طراحی گرافیک استفاده کنند، مدیر انجمن C&C کریستین کاروس طرفدار ویژگی‌های انیمیشنی آن است. بنا بر گفته کاروس Canva می‌تواند طرح‌های استاتیک شما را در قالب گیف‌ و ویدیو ارائه دهد. در واقع شما تنها با صرف کمی زمان می‌توانید از طرح‌های خود یک محتوای ویدیویی مناسب بسازید.

  1. Animoto

یکی دیگر از ابزارهای ویدیو مارکتینگ محبوب تیم C&C، انیماتو است که ابزاری قدرتمند برای طراحی ویدیوهای حرفه‌ای به حساب می‌آید. در واقع انیماتو ابزاری مناسب برای تبدیل تصاویر و متن‌های ساده به ویدیویی حرفه‌ای و جذاب است که می‌توان ویدیوهای طراحی شده در آن را در شبکه‌های اجتماعی و سایر کانال‌ها به اشتراک گذاشت.

نتیجه‌گیری

احتمالاً در حال حاضر هر کسب و کاری به دنبال ابزاری برای ویدیو مارکتینگ است تا استراتژی بازاریابی محتوای خود را بهبود بخشیده و در این زمینه پیشرفت کند. هر یک از ابزارهای بصری و در دسترس ذکر شده در این مقاله به شما در جلب توجه مخاطبان در سطح جهانی کمک می‌‌کند. پس منتظر چه هستید؟

با ثبت‌نام در پشتیبان 5 گیگبایت فضای آپلود فایل رایگان همیشگی خواهید داشت و می‌توانید فایل‌های شخصی و مهم خود را به صورت رایگان ذخیره سازی کنید یا با ایجاد پارتیشن حرفه ای، فایل ها و ویدیوهای خود را در وب سایت خود یا در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.