مزایای رایانش ابری برای کسب و کارها

مزیت بازیابی اطلاعات در راسنش ابری

رایانش ابری که به آن محاسبات ابری نیز گفته می‌شود به‌کارگیری مجموعه‌ای از منابع رایانشی و مجازی سازی بر یک بستر یک‌پارچه شده‌ی زیرساخت فناوری اطلاعات را شامل می‌شود . در گذشته صاحبان کسب و کارهای مختلف از یک یا چند سرور فیزیکی جهت ذخیره اطلاعات استفاده می‌کردند. با توجه به معایبی که این روش سنتی دارد، امروزه بسیاری از شرکت‌ها تلاش دارند منابع محاسباتی و ذخیره‌سازی و گردش داده‌ها را به گونه ای کم هزینه تر و کنترل پذیرتر با قابلیت مقیاس پذیری در اختیار بگیرند.

همانطور که در بسیاری از مقاله‌های مرتبط با این موضوع در سایت پشتیبان اشاره کردیم، مزایای رایانش ابری بسیار زیاد است. این مزیت‌ها سبب شده که بسیاری از صاحبان صنایع کوچک و بزرگ از رایانش ابری بهره ببرند. مجموعه سرورهای به کار گرفته‌شده در یک زیرساخت مبتنی بر رایانش ابری ذخیره سازی، ماندگاری و در دسترس بودن همیشه داده‌ها و منابع را تضمین می‌کند.

مزایای رایانش ابری برای کسب و کار ها

افزایش استقبال از رایانش ابری برای کسب و کارها

طبق آمارها پذیرش رایانش ابری برای کسب و کارهای زیادی مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع تعداد افراد و شرکت‌هایی که تمایل دارند از رایانش ابری جهت به اشتراک گذاری و ذخیره اطلاعات خود استفاده کنند، هر ساله در حال افزایش است. پیش بینی‌ها نشان داده است که تا سال ۲۰۲۰ عمده شرکت‌های فعال در جهان این فضا را جهت انتقال اطلاعات خود مورداستفاده قرار می‌دهند.

علت این حجم بالای استقبال افراد را می‌توان به مزایای رایانش ابری مرتبط دانست! انعطاف پذیری این سیستم به اندازه‌ای است که بسیاری از ارتباطات و همکاری‌های دوجانبه را گسترش داده است. از طرفی هزینه‌های به‌کارگیری رایانش ابری برای کسب و کارها به گونه‌ای است که برای بسیاری از شرکت‌ها کاملاً اقتصادی و مقرون به‌صرفه است.

در ادامه به برخی از مزایای رایانش ابری در قالب منافعی که برای کسب و کارها دارند اشاره خواهیم داشت. با اضافه کردن افزونه وردپرس پشتیبان می‌توانید از مزایای رایانش ابری ارائه شده بهره ببرید.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری یکی از مزایای رایانش ابری برای کسب و کارها به حساب می‌آید. بدیهی است که شرکت‌های مختلف با توجه به ظرفیت‌های متنوع، حجم کارها و تعداد پرسنل از پهنای باندهای مختلفی استفاده می‌کنند. این موضوع سبب شده است که شرکت‌های کوچک با کم بودن مقیاس استفاده از قیمت‌های به مراتب ارزان‌تری برخوردار باشند. از طرفی این امکان وجود دارد که شما در حین توسعه دادن کسب و کار خود این مقیاس‌ها را افزایش دهید.

مزایای رایانش ابری

کاهش میزان هزینه ها

بهره‌مندی از رایانش ابری برای کسب و کارها می‌تواند در حد قابل ملاحظه‌ای تاثیر گذار باشد. در صورتی که به دنبال احداث کسب و کار تازه‌ای هستید، باید بدانید که با استفاده از سرویس‌های ابری دیگر نیازی به صرف هزینه‌های گزاف نخواهید داشت.

در واقع جهت احداث کسب و کارهای تازه نیاز به مرکز داده عظیم، بهره‌مندی از یک تیم تخصصی فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری‌های عمده در زمینه تاسیسات خواهید داشت. رایانش ابری برای کسب و کارها سبب شده است که هزینه‌های صرف شده در این خصوص به شکل چشمگیری کاهش یابند. بنابراین شما جهت راه اندازی کار خود نیازی به تیم تخصصی و مرکز داده نخواهید داشت. زیرا می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط این سرویس‌ها بهره ببرید.

با توجه به اینکه این سرویس‌های ابری پیشرفته تاحد زیادی خود کنترل شده اند و احتیاج به سخت‌افزار با مشخصات خاصی ندارند، نیازی به صرف هزینه‌های گزاف در این زمینه نخواهید داشت. از طرفی با خرابی سخت‌افزار ها داده و اطلاعاتی از بین نمیرود و در کسری از ثانیه اطلاعات شما بر روی سرور یا هارد جدیدی باز یابی می‌شوند. بدینترتیب وقت بسیار کمتری برای مدیریت و رفع مشکلات خت افزاری و زیرساخت مصرف میکنید و تمرکز بیشتری بر توسعه برنامه های کاربردی و بهینه سازی روندهای سازمان خود خواهید داشت.

مزیت بازیابی اطلاعات در راسنش ابری

بازیابی اطلاعات

اطلاعات از ارزشمندترین دارایی‌های یک شرکت به حساب می‌آید. بنابراین از دست دادن آنها به صورت کلی یا جزئی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای این شرکت‌ها داشته باشد. این اتفاق می‌تواند بهره‌وری، درآمدها و حتی حجم بالایی از مشتریان این شرکت‌ها را با سقوط مواجه کند. اینکه یک فاجعه چه زمانی اتفاق می افتد و چه عواقبی به دنبال دارد مشخص نیست.

تنها مسئله ای که تحت کنترل خواهد بود، نحوه برخورد با این فاجعه و مدیریت درست آن است که در رایانش ابری به خوبی برآورده شده است. در نتیجه در مواجهه با بسیاری از فجایع، امکان بازیابی اطلاعات وجود خواهد داشت. تا زمانی که مشخصات ورود خود را داشته باشید هیچ محدودیتی در دسترسی به اطلاعات نخواهید داشت. تنها کافی است که یک سیستم متصل به اینترنت در اختیار داشته باشید.

امنیت

بدون در نظر گرفتن این مسئله که یک کسب و کار چه اندازه‌ای دارد، امنیت اطلاعات برای همه صاحبان این کسب و کارها مهم خواهد بود. نشت داده‌های مهم شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ می‌تواند باعث ورشکستگی کامل این شرکت‌ها شود. همچنین این امکان وجود دارد که این اطلاعات باعث خراب شدن برند معتبری شود. در نتیجه اهمیت دادن به مقوله امنیت اطلاعات در پیشبرد یک کسب و کار با در آمد مناسب از واجبات خواهد بود، این امر شامل محافظت از داده‌های خود در مقابل دزدیده شدن یا به اصطلاح DRM است.

رایانش ابری برای کسب و کارها می‌تواند این تضمین را برای کاربران خود ایجاد کند که اطلاعات مورد نظر آنها به خوبی حفظ می‌شود. شرکت‌های ارائه دهنده این سرویس‌ها از روش‌های مختلفی جهت افزایش اعتبار و امنیت سیستم‌های خود بهره می‌برند. کنترل دسترسی‌ها به سرور، رمزگذاری‌های چندمرحله‌ای و تایید اعتبار بخشی از اقداماتی است که این شرکت‌ها جهت ایمن سازی رایانش ابری برای کسب و کارها مورداستفاده قرار می‌دهند.

امنیت و ماندگاری مزیت مهم رایانش ابری

انعطاف پذیری بالا

امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی در موقعیت‌های مختلف، انعطاف پذیری بالایی را برای کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است. بنابراین در بسیاری از موارد افراد نیازی به رفت و آمدهای غیرضروری جهت دستیابی به اطلاعات ندارند. این شیوه به نحوه مدیریت بسیاری از مشاغل کمک کرده است و به مدیران این فرصت را داده است که از روش‌های کاری جدید بهره ببرند.

با یک اتصال اینترنتی و در اختیار داشتن مجوزهای دسترسی، این امکان برای شما وجود دارد که در هر نقطه‌ای اطلاعات و داده‌های خود را در اختیار داشته باشید. این امر برای بسیاری از کسب و کارهایی که نیاز به بررسی‌های همیشگی دارند، بسیار مهم خواهد بود. این امکان همچنین در کاهش هزینه های کسب و کار نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت.