مزیت‌های سرورهای ابری برای سایت‌های وردپرسی

سایت‌های وردپرسی

سرور ابری یک سرور منطقی در پلتفرم رایانش ابری بوده و بر روی بستر اینترنت ارائه می‌شود. در سال‌های اخیر این سرورها در حال جایگزینی با سرورهای مجازی و دیگر سرورهای هاستینگ هستند. در حال حاضر بیش از 80% سایت‌ها بر پایه سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد می‌شوند و همین امر بازار رقابت میزبانی وب و سرورهای مناسب سایت‌های وردپرسی را داغ کرده است.

در این مقاله به بررسی مزیت‌های سرورهای ابری برای سایت‌های وردپرسی می‌پردازیم تا وبمستران بتوانند با خیالی آسوده‌تر و دقت بیشتری سرور مورد نظر خود را برای میزبانی وب‌سایت خود انتخاب کنند.

فناوری رایانش ابری چیست؟

what is cloud computing

به صورت عمومی، مراکز اطلاعات سخت افزاری و نرم افزارهای تأمین کننده سرویس پردازشی را رایانش ابری می گویند. این فناوری یک روش نوین پردازش است که در آن منابع قابل گسترش و اغلب مجازی هستند.

در تعریفی ساده‌تر، رایانش ابری به ارائه آنلاین و لحظه‌ای منابعی مانند دیسک، شبکه، رم و پردازنده یا سرویس‌هایی مانند دیتابیس به تناسب نیاز مشتری می گویند. با استفاده از این سرویس، کاربران دیگر نیازی به تهیه و نگهداری سخت افزارهای مختلف یا کانفیگ سرویس ندارند و در هر مکان و زمانی که بخواهند، منابع و سرویس دلخواه خود را دریافت می‌کنند.

ساخت و ارائه سرویس‌های رایانش ابری، انقلابی را در ذخیره سازی و سرعت  ایجاد کرده است و این امر باعث توسعه بی‌امان عصر دیجیتال شده است. سه ویژگی اصلی در دسترس بودن، مقیاس پذیری و افزونگی این فناوری، این امکان را فراهم می‌کند تا به یک الگوی بسیار مؤثر برای ارائه زیرساخت به عنوان یک سرویس آنلاین (IaaS) تبدیل شود.

امروزه فناوری رایانش ابری در حال تبدیل شدن به مهمترین و بزرگترین فناوری در حوزه فناوری اطلاعات است و متخصصان این حوزه بر این باور هستند که این فناوری تمامی فرآیندها را در حوزه‌های مختلف IT دگرگون خواهد کرد.

درباره سرور ابری چه اطلاعاتی دارید؟

cloud server for wordpress websites

همانطور که گفتیم، سرور ابری یک سرور منطقی در پلتفرم رایانش ابری است و بر روی بستر اینترنت ارائه می‌شود. در واقع سرور ابری همان سرور اختصاصی مجازی است که بر روی زیر ساخت ابری و در محیط رایانش ابری در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ذکر این نکته نیاز است که در حالت عادی سرور مجازی تنها بر روی یک سرور فیزیکی با سخت افزار مربوطه پیاده سازی می‌شود و با خرابی یک قطعه از سخت افزارهای آن، تمامی سرورهای مجازی دیگر نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

در مقابل سرور مجازی، سرور ابری دارای تمامی نیازمندی‌های نرم افزاری لازم است و به هیچ عنوان به نرم افزار متمرکز وابستگی ندارد و دارای فقط یک سرور فیزیکی در یک مکان خاص نیست بلکه سرور ابری متشکل از چندین سرور در مکان‌های مختلف است و با خرابی یک سرور بقیه سرورها به انجام فرآیندها ادامه می‌دهند.

سرورهای ابری بر پایه تکنولوژی مجازی سازی KVM, Xen و LXC پیاده سازی شده اند و این قابلیت، قدرت سرورهای ابری را به مدل سنتی سرورهای میزبانی و حتی بالاتر از آن می رساند.

مزایای استفاده از سرور ابری برای سایت‌های وردپرسی چیست؟

cloud server for wordpress websites

با استفاده از قدرت فضای ابری، کاربران برای سفارش میزبانی وب سایت‌های وردپرسی خود نیاز به یک سرور واحد دارند. هاست ابری وردپرس این روزها چهره حوزه میزبانی وب را از 3 طریق اساسی تغییر داده است.

این ویژگی‌ها به شرح ذیل هستند:

1- در دسترس بودن

cloud server for wordpress websites

فضای ابری از طریق افزونگی در دسترس است. به عبارت ساده‌تر، اطلاعات و محتوای وب سایت سفارشی شما بر روی چندین سرور کپی شده است. اگر یکی از آن سرورها Down یا به هر دلیلی از دسترس خارج شود، اطلاعات سایت از سرور دیگری ارائه می‌شود.

از نظر میزبانی وب، این نشانه این است که‌هاست و سرور 100% به روز و آپتایم است. هر چه در این زمینه هزینه بیشتری بپردازید، احتمال شکست را نیز پایین می‌آورید.

2-  مقیاس پذیری

cloud server for wordpress websites

شرایطی را در نظر بگیرید که انتظار یک ترافیک بالا را برای سایت‌های وردپرسی خود دارید (مثلاً یک مناسبت مناسب بازاریابی یا رونق مسکن برای وب سایت‌های کارگزار وام مسکن و…)  و به منابع سرور اضافه زیادی برای یک یا دو روز نیاز دارید.

ارائه دهندگان خدمات ابری برای سایت‌های وردپرسی مجبور هستند مبلغی را برای منابع جدید مورد نیاز سایت شما تعیین کنند. اما اگر نیاز شما بیشتر از آن چیزی بود که میزبان فعلی سایت شما می‌تواند ارائه دهد، نیاز به انتقال سایت خود به یک منبع قدرتمندتر مانند VPS (سرور مجازی) یا یک سرور اختصاصی خواهید داشت.

یک مورد دیگر نیز وجود دارد؛ در بیشتر موارد مجبور هستید منابع جدید را برای حداقل مدت زمان مانند حداقل یک ماه اجاره کنید. پس از پایان یافتن فروش خانه (در این مثال)، ترافیک سایت به حالت عادی باز می‌گردد و شما نیازی به پرداخت منابع بلا استفاده و بازاریابی برای کارگزاران وام ندارید.

این مزیت مانند پرتاب پول است. رایانش ابری همه این موارد و نحوه استفاده از خدمات مدیریت IT را تغییر داده است. از همین رو سرورهای ابری بهترین و سازگارترین سرورها برای میزبانی سایت‌های وردپرسی به شمار می‌رود.

شرکت ارائه دهنده سرور ابری برای سایت‌های وردپرسی

اگر قصد دارید سایت خود را رشد دهید و نیازمند عملکرد بالا برای سایت خود هستید، بهترین گزینه استفاده از هاست ابری  وردپرس است. هاست ابری وردپرس از سایت شما محافظت خواهد کرد و اطلاعات کاربران شما را نیز در سرورهای مختلف نگهداری می کند و از این رو دارای امنیت بسیار بالایی است.