راه‌اندازی آپلودسنتر ساده با استفاده از پارتیشن S3-Compatible پشتیبان

پارتیشن S3-Compatible پشتیبان امکانات زیادی برای شخصی سازی روندهای ذخیره سازی دارد. در این راهنمای کوتاه به شما می گوییم که چگونه بدون نوشتن یک خط کد، تنها با استفاده از پنل وب پارتیشن S3، یک آپلودسنتر ساده روی فضای ابری پشتیبان ایجاد کنید. بدین ترتیب دیگران می‌توانند هر فایلی را برای شما ارسال کنند.

اگر هنوز پارتیشن S3 در پشتیبان نساخته‌اید این راهنما را مطالعه کنید.

بعد از ساختن پارتیشن S3 در پشتیبان، در داشبورد پشتیبان به سربرگ پارتیشن های S3 بروید. نشانگر موس را روی پارتیشن S3 خود ببرید و روی منوی پارتیشن کلیک کنید و گزینه‌ی اطلاعات را انتخاب کنید:

در بخش اطلاعات پارتیشن در سربرگ اطلاعات دسترسی، کلید خصوصی(Secret Key) و کلید دسترسی(Access Key) پارتیشن S3 را می‌بینید. در سربرگ آدرس‌ها، آدرس اندپوینت خود را مشاهده می‌کنید.

آدرس اندپوینت پارتیشن S3 را در آدرس بار مرورگر خودتان وارد کنید تا پنل وب کلاینت Minio برای شما باز شود. با استفاده از کلید دسترسی و کلید خصوصی وارد پنل وب پارتیشن S3 شوید. روی دکمه در گوشه‌ی پنل کلیک کنید ویک باکت ایجاد کنید. (من در اینجا نام باکت خودم را upload-centerگذاشتم )

در منوی سمت چپ لیست باکت ها به شما نشان داده شده است روی منوی مقابل باکتی که ساخته اید کلیک کنید و گزینه ی Edit Policy را انتخاب کنید. در بخش prefix یک * تایپ کنید و گزینه ی write only را انتخاب کنید و پالیسی خود را Add کنید.

حالا هرکسی به ادرس https://yourendpoint/upload-center دسترسی داشته باشد می‌تواند در این باکت فایل آپلود کند و تنها شما می‌توانید فایل‌های بارگذاری شده را ببینید.

برای کنترل بیشتر می‌توانید دسترسی های آپلود سنتر خود را روی مسیرهایی به نام های مختلف محدود کنید.

مثلا اینجا دو مسیر با نام های arash و hamid بسازید، بدون این که نیاز باشد روی کل باکت upload-center پالیسی فقط نوشتن (write only) را تعریف کنید. کافیست برای هر مسیر یک policy جداگانه write only اضافه کنید. و برای آرش و حمید آدرس اپلود خودشان را اختصاص دهید:

نکته مهم این که حمید یا آرش برای این که بتوانند در مسیر خودشان آپلود کنند باید یک بار روی گزینه ی ایجاد پوشه کلیک کرده و دکمه ی Enter را بزنند و بعد فایل شان را آپلود کنند:

با استفاده از امکانات دیگر کلاینت Minio میتوان شخصی سازی های بیشتر، مثل تعیین حق دسترسی و تعریف نام کاربری و نقش برای نام‌های کاربری هم در پارتیشن S3 داشت. هدف از این راهنما ایجاد یک آپلودسنتر ساده بود ولی اگر پیچیدگی بیشتری نیاز دارید کافیست با ما تماس بگیرید.