بک آپ گیری وردپرس با UpdraftPlus و ذخیره‌سازی در فضای ابری S3-Compatible

بک آپ گیری با افزونه updraftplus و ذخیره سازی در فضای ابری s3 پشتیبان

پشتیبان‌گیری منظم و نگهداری بک آپ‌های وب سایت در یک فضای مطمئن، مدیریت و نگهداری وب سایت شما را ساده می‌کند. یکی از پرطرفدارترین افزونه‌های بک آپ گیری وردپرس افزونه UpdraftPlus است. با بیش از 3 میلیون نصب در صدر بهترین افزونه‌های پشتیبان‌گیری از وردپرس قرار دارد. مزیت مهم این افزونه امکان انتخاب فضای ابری پشتیبان برای مقصد نگهداری فایل‌های بک آپ وردپرس شماست و مزیت مهم‌تر امکان انتخاب زمان بندی برای بک اپ گیری از فایل‌ها و دیتابیس در وردپرس است.

بنابراین با استفاده از افزونه UpdraftPlus شما پارتیشن S3 پشتیبان را به عنوان مقصد نگهداری بک آپ‌های وردپرس‌تان انتخاب کرده و با ایجاد یک برنامه زمان‌بندی بک آپ گیری به صورت منظم و اتوماتیک فایل‌های بک آپ شما در فضای ابری پشتیبان ذخیره می‌شود.

نصب افزونه UpdraftPlus و ایجاد برنامه زمان‌بندی

افزونه UpdraftPlus را از مخزن وردپرس نصب کنید. از طریق منوی تنظیمات وردپرس به منوی «پشتیبان‌های UpdraftPlus» دسترسی دارید.

در تنظیمات افزونه UpdarftPlus در سربرگ تنظیمات بخش حافظه ریموت، گزینه S3 Compatible را انتخاب کنید

و در فیلدهایی که در پایین صفحه باز می‌شود. کلید دسترسی، کلید مخفی(خصوصی) و نقطه پایان S3 (اندپوینت) پارتیشن S3 تان در پشتیبان را وارد نمایید. در فیلد مکان نام باکت مقصد در پارتیشن s3 را وارد کنید. با استفاده از دکمه تست تنظیمات می‌توانید مطمئن شوید که تنظیمات وارد شده‌تان درست است. راهنمای پارتیشن S3 پشتیبان را اینجا بخوانید.

برای تنظیم زمان‌بندی در همین بخش تنظیمات دو گزینه برای بک آپ گیری از فایل ها و بک آپ گیری دیتابیس را مشاهده می‌کنید. در این تصویر به عنوان نمونه تعریف شده است که به صورت اتوماتیک هفته ای 2 بار از فایل ها هر روز یک بار از دیتابیس بک آپ گرفته شود. میتوانید از گزینه ی دستی (هر زمان که خودتان بخواهید) هم استفاده کنید و از زمان بندی نداشته باشید.

این بک اپ ها مستقیما در فضای ابری S3 پشتیبان شما ذخیره خواهد شد و هر زمان که نیاز داشته باشید در همین بخش امکان بازگرداری (restore) آنها را خواهید داشت.

برای آغاز پروسه به سربرگ Backup/Restore بروید و روی دکمه تهیه پشتیبان کلیک کنید.

یکی دیگر از مزیت های مهم افزونه UpdraftPlus این است که بک آپ شما را به صورت بخش بخش و بسیار بهینه به فضای ابری ارسال می‌کند تا خللی در سرویس میزبانی سایت شما ایجاد نشود.

با انتخاب فضای ذخیره سازی ابری پشتیبان به عنوان مقصد ذخیره‌سازی فایل های بک آپ‌تان این اطمینان را خواهید داشت که بک آپ‌های شما در یک فضای ابری امن ذخیره شده و همیشه در دسترس شما ست.