انتشار وردپرس نسخه 5 و افزونه وردپرس پشتیبان

وردپرس نسخه جدید wordpress 5.0

حتما اطلاع دارید که نسخه جدید وردپرس با عنوان wordpress 5.0 منتشر شده است. بروزرسانی جدید وردپرس نسخه 5 یک بروزرسانی عمده یا به اصلاح یک نسخه انقلابی است. در وردپرس نسخه 5  تغییراتی مخصوصا در بخش post type و اضافه شدن ویرایشگر گوتنبرگ به عنوان ویرایشگر اصلی پست‌ها به وردپرس اتفاق افتاده است.

برای استفاده از افزونه وردپرس پشتیبان در وردپرس نسخه 5 باید ویرایشگر کلاسیک وردپرس را در بخش افزونه‌ها نصب و فعال کنید.

برای اینکه همچنان بتوانید تصاویر و فایل‌هایی که در نوشته‌های خود قرار می‌دهید را بر روی ذخیره‌سازابری پشتیبان آپلود کنید همچنان باید از ویرایشگر کلاسیک در وردپرس نسخه 5 استفاده کنید. برای این کار از اینجا ویرایشگر کلاسیک را دانلود کنید و یا به بخش افزونه‌های وردپرس‌تان بروید و در مخزن افزونه‌ها “ویرایشگر کلاسیک” را جستجو کنید و آن را نصب و فعال نمایید.

بدین ترتیب هنگام افزودن نوشته‌ی جدید، ویرایشگر کلاسیک وردپرس برای شما نمایش داده خواهد شد. در اینجا دکمه “افزودن پرونده چند رسانه ای” برای آپلود فایل‌هایتان بر روی  ذخیره‌سازابری پشتیبان دردسترس شما خواهد بود.

همچنین هنگام ویرایش نوشته در بخش نوشته‌های پیشین دو گزینه‌ی Block Editor و Classic Editor خواهید داشت.

در وردپرس نسخه 5 تغییری در بخش افزودن برگه‌ها و به همین ترتیب بخش محصولات در ووکامرس رخ نداده است و مثل قبل همچنان می‌توانید فایل‌های خود را به جای هاست اصلی‌تان بر روی ذخیره‌سازابری پشتیبان آپلود کنید.