اتصال وردپرس به هاست دانلود

اتصال وردپرس به هاست دانلود ابری

استفاده از هاست دانلود در کنار وب‌سایت اصلی مزایای زیادی دارد. در مورد سایت‌های وردپرسی علاوه براین که با اتصال وردپرس به هاست دانلود در کنار سایت اصلی می‌توانید فایل‌های با حجم زیاد و ویدیو‌ها و تصاویر بخش رسانه را در هاست دانلود میزبانی کنید، می‌توانید یک فروشگاه فایل مطئمن و امن هم برای کسب در آمد داشته باشید یا انواع روش های جذب مخاطب را با نمایش ویدیو یا انتشار پادکست و مصاحبه در وب سایت خودتان تجربه کنید.

راهنمای اتصال وردپرس به هاست دانلود ابری

  • هاست دانلود مناسب انتخاب کنید.

هاست دانلود به اختصار سرویس میزبانی است که تنها برای نگهداری فایل های وب سایت شما یا فایل‌هایی که در وب سایت اصلی‌تان اشتراک گذاری می‌کنید کاربرد دارد. سرویسی که در سال‌های گذشته شرکت‌های هاستینگ به عنوان هاست دانلود ارائه می‌دادند یک سرور اختصاصی یا یک هاست اشتراکی بود که برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها هیچ امکانات مدیریت فایل یا پروتکل‌های امنیتی بر روی آن فعال نبود و شما فقط با نرم افزارهای انتقال فایل با پروتوکل ناامن FTP اقدام به آپلود فایل و جابه‌جایی فایل‌ها می‌کردید. این سرویس هنوز هم در اکثر سرویس دهندگان میزبانی ارائه شده و متاسفانه هنوز طرفدار دارد ولی معایب آن قابل چشم پوشی نیست. هاست دانلود علاوه بر داشتن سرعت دانلود عالی باید امنیت داشته باشد و البته به راحتی قابل مدیریت و دردسترس شما باشد.

پارتیشن حرفه‌ای پشتیبان با داشتن امکانات بی نظیر و هزینه‌ای بسیار کمتر از بهترین سرویس‌های هاست دانلود سنتی، بهترین گزینه  برای وب‌سایت شماست و البته پشتیبان یک افزونه وردپرس احتصاصی دارد که پارتیشن حرفه‌ای خود را بدون در اختیار قراردادن پسوورد و اطلاعات هاست اصلی یا هاست دانلود به وردپرس شما متصل می‌کند.

برای شروع کافیست در پشتیبان ثبت نام کنید و پس از شارژ کیف پول پشتیبان خود به میزان تنها یک یورو، یک پارتیشن حرفه ای بسازید.

  • افزونه وردپرس پشتیبان را نصب کنید.

افزونه وردپرس پشتیبان را در مخزن وردپرس جستجو کنید و نصب و فعال نمایید. افزونه وردپرس پشتیبان با بخش رسانه‌ی وردپرس و با افزونه‌ی ووکامرس سازگاری کامل دارد. بنابراین می توانید هم فایل‌های بخش رسانه و هم فایل‌های فروشگاه فایل ووکامرسی خودتان را در هاست دانلود ابری یا همان پارتیشن حرفه ای پشتیبان خود ذخیره سازی کنید.

  • پارتیشن حرفه ای خود را به وردپرس متصل کنید.

در پنل وب پشتیبان در بخش Partitions روی منوی مقابل پارتیشن حرفه‌ای (pro) از قبل ساخته اید کلیک کنید و گزینه ی setting  را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات پارتیشن شوید در بخش Access Token روی علامت نمایش کلیک کنید تا کلید دسترسی یا همان توکن پارتیشن برای شما نمایش داده شود. روی توکن کلیک کنید تا در کلیپ بورد سیستم شما ذخیره شود.

به وردپرس و به بخش تنظیمات افزونه وردپرس پشتیبان مراجعه کنید و توکن پارتیشن را در بخش کلید دسترسی جایگذاری(paste) کنید و دکمه ی ذخیره را کلیک کنید.

  • دامنه ی اختصاصی خودتان را روی هاست دانلود ابری (پارتیشن حرفه ای) تنظیم کنید.

این گزینه اختیاری است ولی شدیدا آن را توصیه می‌کنیم. در حالی که بر خلاف هاست دانلود سنتی تنها چند دقیقه وقت شما را میگیرد. همه ی مراحل تنظیم دامنه را خودتان انجام می دهید. فقط چند دقیقه وقت بگذارید و راهنمای تنظیم زیردامنه بر روی پارتیشن حرفه ای را مطالعه کنید. به صورت خلاصه کافیست یک زیردامنه مثلا «dl.yourdomain.com» را که قبلا روی هاست شما تعریف نشده است را در نظر بگیرید سپس به بخش تنظیمات DNS کنترل پنل هاست اصلی تان مراجعه کرده و یک رکورد CNAME با مقدار cname.poshtiban.com تعریف کنید. سپس آن زیر دامنه را در بخش تنظیمات (setting) پارتیشن حرفه ای وارد کنید.

  • در همان وردپرس آپلود کنید و در فضای ابری پشتیبان ذخیره سازی کنید.

پس از انجام مراحل بالا کافیست در هرکجا از وردپرس که هستید با استفاده از دکمه «افزودن پرونده چد رسانه ای» و سپس انتخاب گزینه ی بارگذاری در پشتیبان فایل های خود را در وردپرس آپلود کرده و اتوماتیک در فضای ذیخره سازی ابری (پارتبشن حرفه ای) خود در پشتیبان ذخیره کنید. به همین ترتیب ویدیو هایی که میخواید در پست ها یا برگه ها یا صفحه ی محصولات قرار دهید با استفاده از دکمه «افزودن پرونده چند رسانه ای» آپلود کنید. ویدیو هایی که با فرمت استاندارد (mp4، ogg، webm ) باشند دارای خاصیت استریم هستند و از پارتیشن حرفه ای شما بر روی وب سایت شما استریم یا پخش می شوند. همی چنین تصاویر نوشته ها و برگه ها و محصولات خود را به همین ترتیب در هاست دانلود ابری خود ذخیره می کنید.

  • فروشگاه فایل ابری راه اندازی کنید.

افزونه وردپرس پشتیبان با افزونه ی فروشگاهی وردپرس «ووکامرس» هم سازگاری دارد. بدین ترتیب فایل های فروشگاه فایل شما بدون این که عمومی شوند یا لینک دانلود انها مشخص باشد در اختیار خریدادان محصولات مجازی شما قرار میگیرند. برای هر کاربر یک لینک اختصاصی و زمان دار ایجاد شده که پس از زمان تعیین شده توسط شما دیگر در دسترس نخواهد بود. این لینک مخفی تنها برای کاربری که عضو فروشگاه شما شده باشد ایجاد و ساخته میشود و شما زمان انقضای لینک دانلود را در بخش تنظیمات افزونه وردپرس پشتیبان تعیین میکنید.

برای آشنایی بیشتر راهنمای افزونه وردپرس پشتیبان را مطالعه کنید.