محصولات دیجیتالی که می‌توانید آنلاین بفروشید

خدمات یا محصولات در دنیای دیجتال مرزبندی ندارند
خرید فضای ابری سازمانی نکست کلود

فروشگاه‌های اینترنتی و خرید آنلاین از طریق اینترنت، بخش بزرگی از تجارت جهانی را تشکیل داده اند و در حال بیشتر کردن سهم خود در گردش مالی جهانی هستند. به صورت عمده، محصولات مختلفی اعم از فیزیکی یا محصولات دیجیتال در این نوع فروشگاه‌ها به فروش می رسند. آنلاین بودن فروش محصولات مزیت‌هایی دارد که سبب شده نسخه‌های قدیمی فروش جای خود را به این سایت ها دهند.

کالاهای فیزیکی

فروش کالاهای فیزیکی، چه توسط خالق یا تولیدکننده‌ی آن و چه توسط شخص دیگر، فرایندی زمان‌بر است. مشکلاتی نظیر حمل و نقل، مشتریان بین‌المللی، مالیات، قوانین واردات می‌توانند موجب تاخیر در انجام این فرآیند شوند.

محصول دیجیتال

در مقایسه با محصول فیزیکی، این نوع از محصولات دارای برتری‌هایی است. محصول دیجیتالی به راحتی توزیع می‌شود. در فروش این محصولات محدودیت منابع وجود ندارد و فروش آنها به راحتی قابل انجام خواهد بود.

می‌توان از شیوه‌های مختلفی جهت ساخت محصولات دیجیتالی استفاده کرد که ارزش فروش یا اشتراک‌گذاری داشته باشد. همچنین برای انجام این کار نیازی به کارخانه و منابع انسانی نیست و تمام فرآیند کار توسط کامپیوتر انجام می‌شود.

فروش انلاین محصولات دیجیتال

امکان تولید کدام دسته از محصولات دیجیتال وجود دارد؟

ممکن است شما استعداد، دانش و مهارت‌هایی را در اختیار داشته باشید که اشتراک گذاری آنها برای بسیاری از افراد باارزش است. بنابراین قادر هستید به راحتی محتوایی در قالب های گوناگون تولید و به عنوان یک محصول دیجیتال در اینترنت ارائه کنید.

ابزارها و بسترهای مختلفی که در فضای مجازی نسبت به دنیای واقعی وجود دارد، قالب های مرسوم فروشنده و خریدار در دنیای واقعی را دگرگون کرده است. یک محصول دیجیتال که از یک محتوای متنی، صوتی یا تصویری تشکیل شده است لزوما محصول محسوب نمی شود. ولی می‌توانید به صورت غیر مستقیم برای خالق آن کسب درآمد کند.

نگارش محتوای متنی، ویدئوها و بسیاری از اطلاعات دیگر به عنوان یک محصول دیجیتال محسوب می‌شود و برای شما کسب درآمد خواهند کرد. بسیاری از محصولات دیجیتال که امکان فروش آنلاین آنها  در قالب فروشگاه فایل وجود دارد در ادامه بررسی‌شده است. اما توجه داشته باشید که روش‌های درآمدی بسیاری در اینترنت وجود دارد و همه‌ی این محصولات هم می‌تواند در آن قالب‌ها جای بگیرند و از قالب سنتی فروشگاه-فروشنده-خریدار فراتر روند. فراموش نکنید! محتوا همیشه پادشاه است و در فضای مجازی حکمرانی می‌کند.

کتاب‌های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی یکی از محبوب‌ترین محصول دیجیتال برای سازندگان و مشتریان به شمار می‌رود. تولید این نوع از کتاب‌ها ساده است. زیرا نیاز به چیزی بیشتر از متن نوشتاری و چند تصویر مرتبط نخواهید داشت. این نوع از محصولات بهتر است توسط بازارهای بزرگ یا فروشگاه‌های آنلاین توزیع شوند. کتاب‌های الکترونیکی به راحتی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند و در دستگاه‌های الکترونیکی نظیر تبلت، رایانه یا حتی در تلفن همراه قابل‌استفاده هستند.

کتاب و جزوه های الکترونیکی به عنوان یک محصول دیجیتال

مزیت ایجاد کتاب‌های الکترونیکی این است که می‌توانید هر چیزی را که می‌دانید یا به آن علاقه دارید، در قالب متن به اشتراک بگذارید. این امکان برای شما وجود دارد که موضوعات موردنظر خود را در قالب کتاب یا جزوه الکترونیکی با دیگران به اشتراک بگذارید یا در یک فروشگاه فایل بفروشید.

نرم افزارهای کامپیوتری

صنعت نرم‌افزار به طور مداوم رو به رشد است. توانایی هر شخص برای نوشتن کد از هر نوع، می‌تواند منجر به تولید محصول دیجیتال جدید شود. نرم افزار دسکتاپ، برنامه‌های مبتنی بر وب، قالب وب‌سایت، برنامه‌های تلفن همراه و بسیاری دیگر همه از طریق کد ایجاد می‌شوند که بازار خوبی را به دنبال دارند.

عمده‌ترین راه در اختیار گرفتن نرم‌افزار و بازی‌های کامپیوتری و موبایل، خرید و بارگذاری آنها از طریق اینترنت است.

انواع ویدئوها

قراردادن ویدئو در سایت یک روش بسیار خوب و موثر جهت ارائه اطلاعات به مخاطبان است. محتوای ویدئویی می‌تواند آموزشی یا سرگرم‌کننده باشد. این روش بسیار جذاب‌تر از انتشار متن است و با کلیک کردن روی دکمه پخش می‌توان آن را تماشا کرد. کاربران عاشق ویدئو هستند و در بسیاری از موارد از پرداخت هزینه این محصول دیجیتالی راضی هستند. بسیاری از افرادی که به فروش محصولات دیجیتال می‌پردازند از این شیوه استفاده‌های بسیاری می‌کنند.

فایل‌های صوتی

اگرچه در گذشته بیشتر تمرکز محصول دیجیتال بر محتوای متنی بود. اما امروزه علاقه‌مندی‌های افراد به سمت موسیقی، فیلم، پادکست و تصاویر، پیش رفته است. موسیقی یک رسانه قدرتمند برای برقراری ارتباط است. انواع مختلفی از محصولات دیجیتالی صوتی وجود دارد که افراد برای اهداف مختلف از آنها استفاده می‌کنند. تولید کتاب‌های صوتی، سخنرانی‌های آموزشی ضبط‌شده، دوره‌های آموزشی در حوزه‌های متنوع، افکت‌های صوتی و حتی پیش درآمد ترانه‌ها نیز از انواع محصولات دیجیتالی به حساب می آیند که قادر به فروش آنها خواهید بود.

تصاویر جذاب

حتماً این مثال را شنیده اید که یک تصویر مناسب گویاتر از هزاران کلمه است. ارزش بسیاری از محتواهای شامل تصاویر گاهی بیشتر از هر چیز دیگری است. اگر عکاس هستید می‌توانید با فروش فایل خود، درآمد خوبی کسب کنید. تنها کافی است که موضوع مناسب و با ارزشی را بیابید و کیفیت‌های ایده‌آل خود را در این حوزه تولید کنید. به شما اطمینان می دهیم که راه درآمد مناسبی پیش روی شما است.

گرافیک و هنر دیجیتال

طراحان گرافیک و هنرمندان دیجیتال، طیف گسترده ای از محصولات منحصر به فرد و با ارزش را ایجاد می‌کنند. برای تولید محصول دیجیتال در این گروه روش‌های زیادی از قبیل ایجاد آرم، پاورپوینت، وکتور، افکت‌های تصویری و غیره وجود دارد. هنرمندان دیجیتالی از طریق فروش این اقلام درآمد مناسبی دارند.

دوره‌های آموزشی

آموزش دیجیتال یا همان e-learning یک صنعت مستقل و رو به رشد در دنیای مجازی است. هر قدر که به پیش میرویم اهمیت آموزش دیجیتال و کسب دانش از راه دور بیش‌تر خود را نشان می‌دهد و رشد بی‌نظیری در میان کسب و کارهای آنلاین دارد. با پی‌ریزی یک برنامه درسی، مواد آموزشی می‌توانید در قالب های زیر در اختیار مخاطبان قرار بگیرد:

  • به صورت یک دوره‌ی قابل دانلود که از پیش ضبط شده اند.
  • به صورت پکیج مجموعه‌ای از کلاس‌ها و مواد آموزشی که یک دوره ی کامل را تشکیل می‌دهند.
  • به صورت فروش حق عضویت برای دسترسی به مجموعه ای از آموز‌ش‌ها و خدمات آموزشی تحت وب.

فونت

با توجه به گسترش استفاده از فونت‌ها، تنوع قابل قبولی در این زمینه ایجاد شده است. علاوه بر استفاده‌های عمومی که از این فونت‌ها می‌شود، بسیاری از طراحان، گرافیست‌ها و برنامه نویسان نیز به مدل‌های مختلفی از فونت‌ها نیاز است. شما با تولید نمونه‌های دسکتاپ، موبایل و غیره می توانید نیاز بسیاری از افراد را برطرف کنید.

خدمات حرفه‌ای آنلاین

البته که خدمات در دسته بندی محصولات قرار نمی‌گیرند. ولی در دنیای مجازی تعاریف با دنیای حقیقی کمی تفاوت دارد و مرزبندی‌های سنتی به کلی شکسته شده‌اند. به صورت خلاصه می‌توانید همه‌ی محصولاتی که در بالا برشمردیم را درنظر بگیرید و تولید و خلق آنها را به سفارش مشتری به صورت یک خدمت انلاین تعریف کرده و در وب سایت خودتان یا بسترهای آنلاین دیگر شروع به کسب درآمد کنید.

همان طور که گفتیم فاصله‌ی بین محصولات و خدمات در دنیای مجازی در هم تنیده شده است. برای مشتری شما زیاد مهم نیست که یک لوگو یا وکتور از پیش طراحی شده را خریداری کند یا بخواهد هزینه ای را بپردازید تا شما برای او یک لوگو طراحی کنید.در هر صورت شما در حال فروش زمان و مهارت خودتان هستید. در نهایت نتیجه هر دو نوع تعامل با مشتری یکی خواهد بود: کسب درآمد برای شما.

خدمات یا محصولات در دنیای دیجتال مرزبندی ندارند

محصولات دیجیتال گستره‌ای نامتناهی دارد و هر روزه انواع جدیدی به این دسته اضافه می‌شوند. در واقع ما مهم‌ترین عناصر محصولات دیجیتال را معرفی کردیم. به طور کلی هر محصول یا خدمت غیر فیزیکی با ارزش در این دسته قرار می‌گیرد و شما با فروش مستقیم آن و یا به صورت غیرمستقیم قادر به کسب درآمدهای مناسب خواهید بود. حالا زمان آن رسیده است که محصول دیجیتال خود را تولید کنید، به روش‌های مختلف ارائه و فروش آن بیندیشید و شروع به کسب در آمد کنید.

خرید فضای ابری نامحدود