رفع ارور وب هوک Webhook در افزونه وردپرس پشتیبان

ارور وب هوک

در نسخه 2 افزونه وردپرس پشتیبان ممکن است با یک ارور با عنوان webhook بر خورد کرده باشید. در این پست کوتاه برای شما روش رفع این مشکل و اهمیت وب هوک برای استفاده از افزونه وردپرس پشتیبان توضیح خواهیم داد.

ارور وب هوک

وب هوک چیست؟

به طور خلاصه، وب هوک یک فراخوانی (callback) از جنس پروتوکل HTTP است. با تنظیم شدن وب هوک بین دو سیستم مختلف می‌تواند تبادل داده صورت بگیرد و به روزرسانی های داده‌ها بین دو سیستم یا بین کاربر و سرور به صورت اتوماتیک دریافت یا ارسال می شوند.

در افزونه ودرپرس پشتیبان وقتی در حال ارسال تصاویر و فایل‌ها از وردپرس به فضای ذخیره سازی ابری پشتیبان هستید، یک آدرس مشترک و اختصاصی بین وردپرس شما و پارتیشن حرفه‌ای شما در وردپرس وجود دارد که درخواست های آپلود یا دانلود فایل شما را دریافت و ثبت می‌کند. این آدرس در تنظیمات افزونه وردپرس پشتیبان و در تنظیمات(setting)  پارتیشن حرفه‌ای شما در پنل وب پشتیبان ثبت شده است و باید یک آدرس واحد باشد. ممکن است به خاطر تغییر پارتیشن یا به‌روزرسانی‌های قبلی این دو آدرس با هم تفاوت داشته باشند بنابراین شما ارور بالا را دریافت می‌کنید.

رفع ارور وب هوک در ادمین وردپرس

اگر این پیام در بخش مدیریت وردپرس خود مشاهده می‌کنید به این معنی است که آدرس وب هوک شما در تنظیمات افزونه با آنچه در تنظیمات (setting) پارتیشن حرفه‌ای شما ثبت شده است یکی نیست. به خاطر این مشکل ممکن است فایل های شما هنگام آپلود در فضای ابری ناقص آپلود شوند یا ارور بدهند یا تصاویر بند انگشتی ایجاد نشوند. برای رفع این ارور مراحل زیر را طی کنید:

ارور وب هوک

یک – در وردپرس منوی اصلی > منوی پشتیبان> تنظیمات، به سربرگ رسانه رجوع کنید.

دو – در بخش WEBHOOK URL یک آدرس مشاهده می کنید که از دامنه ی شما و نام پارتیشن کلمه poshtiban و یک کد مخصوص به شما در انتها تشکیل شده. فعلن آن کد اختصاصی وب هوک را با موس انتخاب کنید و با دستور کپی در کلیپ ووردتان ذخیره کنید.

سه – به پنل وب پشتیبان my.poshtiban.com بروید و در داشبورد پنل وب روی منوی مقابل پارتیشن حرفه‌ای که به سایت وردپرسی متصل کرده‌اید کلیک کنید و گزینه ی setting  را انتخاب کنید.

در بخش تنظیمات پارتیشن حرفه‌ای یک فیلد با عنوان webhook  مشاهده خواهید کرد که باید دقیقا همان آدرس بالا در آن وجود داشته باشد. چون شما ارور دریافت کرده اید احتمالا این آدرس تفاوت دارد.ممکن است فقط در بخش کد اختصاصی تفاوت وجود داشته باشد بنابراین کد اختصاصی که در مرحله قبل کپی کرده اید را در این جا به جای کدی وجود دارد درج کنید و دکمه update  را کلیک کنید.

نکته: ممکن است نام پارتیشن هم در آدرسی که در وردپرس میبنید وجود نداشته باشد بنابراین در پنل پشتیبان هم نام پارتیشن را حذف کنید.

پنج- برای این که مطمئن شوید این کاردرست انجام شده است به وردپرس برگردید و به تنظیمات افزونه وردپرس پشتیبان سربرگ رسانه بروید و در بخش WEBHOOK URL روی لینک View webhook page کلیک کنید.

اگر تنظیمات درست باشد این پیام را خواهید دید:

{"success":true,"message":"Webhook page is available"}

و در بخش ادمین وردپرس دیگر اروری مشاهده نخواهید کرد.

یک ارور خاص مرتبط با وب هوک افزونه وردپرس پشتیبان

اگر همه ی موارد بالا را رعایت کرده اید ممکن است اروری که در بخش ادمین وردپرس مشاهده کردید با اروری که در ابتدای این پست اشاره کردیم کمی متفاوت باشد. مثل این :

دلیل این ارور به خاطر این است که پیوند های یکتا را روی گزینه ی «ساده» تنظیم کرده اید. کافیست از منوی اصلی ادمین وردپرس به  تنظیمات > پیوندهای یکتا رفته و پیوند های یکتا را روی هر گزینه ی دیگری غیر از «ساده» تنظیم کنید.