هاست ابری چه کمکی به مدیریت فروشگاه ووکامرس شما می‌کند؟

از نظر ارائه دهندگان خدمات ابری، هاست ابری تمام ویژگی های لازم برای موفقیت در تجارت الکترونیک را دارد! کمی بررسی بر روی فروشگاه سازهای اینترنتی مانند ووکامرس می تواند تفاوت استفاده از هاست ابری را با هاست ووکامرس و… نشان دهد.

اگر مدیر یک فروشگاه اینترنتی ووکامرسی هستید، با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع که هاست ابری چه کمکی به مدیریت فروشگاه ووکامرس شما می کند، بپردازیم.

در آغاز سال 2019 میلادی آقای Mike Bainbridge متخصص، نویسنده و سخنران در حوزه دیجیتال مارکتینگ مقاله ای را درباره پشت صحنه اتوماسیون های ابری برای سایت های تجارت الکترونیک نوشت.

نظریه ایشان این بود که، علیرغم اینکه هاست ابری مزایای بسیار بزرگی برای خرده فروشان آنلاین ارائه می‌دهد، بسیاری از این فروشگاه‌ها هنوز فناوری زیرساختی هاست ابری را دریافت نکرده اند که این موضوع یک مزیت مهم را به همراه دارد.

ایشان امیدوار است که با بیان بعضی از این عوامل مهم، نشان دهد که چرا تجارت الکترونیک و خدمات ابری برای یکدیگر و به عنوان مکمل هم ساخته شده‌اند!

به عنوان نمونه، محبوبیت سیستم های فروشگاهی SaaS مانند shopify و Demandware (در حال حاضر Saleforce Commerce Cloud) عمدتاً به دلیل افزایش سادگی و کاهش مدیریت سیستم عامل است.

اگر صاحب یک فروشگاه ووکامرسی هستید و از هاست ووکامرسی استفاده می‌کنید، لازم است به سمت اجرای برنامه خود بر روی بسترهای سرویس ابری بروید و اگر از یک هاست ابری استفاده می کنید، دیگر نیازی نیست که نگران اجرای برنامه یا حفظ و کنترل محیط خود باشید.

با این حال، بسیاری از برندها و فروشگاه‌های آنلاین و خرده فروشان نیاز به انعطاف پذیری و کنترل ویژگی‌های بیشتری دارند که توسط یک بستر اختصاصی ارائه می شود. بنابراین مزایای اصلی هاست ابری در برابر هاست ووکامرس چیست؟

عملکرد هنوز هم مهم است

woocommerce hosting

عملکرد یا Performance هنوز هم نیاز شماره یک فروشگاه اینترنتی است. هرچه سرعت لود صفحه سایت شما (چه در دسکتاپ و چه در موبایل) سریعتر باشد، تجربه مشتری و فعالیت وی بهتر می شود و احتمال خرید آنها نیز به مراتب بیشتر می شود.

این پیوند سرعت و تبدیل (سرعت لود سایت و تبدیل مشتری به خریدار) یکی از مهمترین مسایل در تجارت الکترونیک است. بنابراین هاست ابری چگونه به عملکرد سایت فروشگاهی کمک می کند؟

براساس تحقیقات دقیقی که بر روی فروشگاه های اینترنتی انجام شده است، عامل محدود کننده اصلی سرعت بارگذاری صفحات، اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های ثالثی است که صاحبان کسب و کار اینترنتی بر روی هاست ووکامرس و فروشگاه خود استفاده می کنند.

محدودیت های تأخیر شبکه، لزوماً تغییرات ایجاد شده در زمان تحویل سریع داده و استفاده از نهایت قدرت کامپیوتر بر روی هاست را نشان می دهد. در اینجا اصلی ترین مزیتی که هاست ابری ارائه می دهد، فعال کردن کارایی بالا هنگام نیاز بیشتر به آن است.

بنابراین اگر یک افزایش غیر منتظره در ترافیک هاست ووکامرس خود داشته باشید(مثل زمانی که کمپین‌های ویژه برگزار می‌کنید.)، هاست ابری به طور طبیعی، می تواند سرعت را در مقیاس مورد نظر نگه دارد تا تقاضا برآورده شود.

در تجارت الکترونیک چیزی بدتر از عدم فروش، هنگامی که مشتریان علاقه‌مند به خرید هستند، نیست. این گزینه تنظیم مقیاس پذیری مبتنی بر عملکرد سایت، موردی است که می تواند به عنوان بخشی از سیستم عامل، پیکربندی و فعال شود.

در هاست ابری با استفاده از متریکی مانند ApDex یا حتی در زمان بارگذاری صفحه، می توانید ردپای محاسبه تجربه کاربر را مشاهده کنید.

انعطاف پذیری نهایی

woocommerce hosting

هاست ابری در مقابل هاست ووکامرس مزیت انعطاف پذیری ویژه ای را دارد. در این سرویس می توان با ایجاد سریع محیط، با استفاده از تکنیک های فنی خودکار، بسیاری از تأخیرهای ساخته شده برای آزمایشات را حذف کرد.

انعطاف پذیری برای انجام تست توسعه سایت در عرض چند دقیقه و حذف آن پس از تست به این معنی است که می توان رویکردهای چالش برانگیز دیگری را بر سر راه توسعه سایت و آزمایش ویژگی ها قرار داد.

در هنگام توسعه اپلیکیشن های سایت، رهاسازی و بهبود بخش های کوچک (با سرعت مناسب) یه شما کمک می کند تا از رقابت توسعه پذیری سایت جلوتر بروید. نه تنها این مورد، بلکه بهبود مداوم نیز می تواند منجر به سازگاری بهتر کدهای سایت و اشکالات کمتری شود.

هاست ابری برای اجرای این زیر ساخت ها، آنها را به برنامه ای متصل می کند که با میزبانی سرورهای سنتی امکان پذیر نیست. هاست ابری ووکامرس کنترل پلتفرم و استفاده از نرم افزار برای مدیریت سرورها و ذخیره سازی انعطاف پذیری نهایی را ممکن می سازد.

استراتژی تجاری بهتر

woocommerce hosting

خلاصه دو بخش بالا، در واقع داشتن استراتژی تجاری بهتر است. امکان واکنش سریع و ایجاد تغییراتی که منجر به رشد درآمد کسب و کار اینترنتی و بهبود تجربه مشتری، همواره برای فروشگاه داران سودمند خواهد بود.

در دنیای دیجیتالی که به سمت آن حرکت می کنیم، باید بتوانید به تغییرات بازار پاسخ دهید. یک مدل تجاری جدید و مشتری محور می تواند یک صنعت سنتی را مختل و کسب و کار شما را در معرض نابودی قرار دهد.

میزبانی سایت با استفاده از هاست ابری (مانند هاست ووکامرس مبتنی بر سرور ابری یا هاست دانلود ابری) بدین معنی است که می توانید سرورها را در چندین مرکز داده (یا مناطق در دسترس) مستقر کنید.

این موضوع یک راه حل کم هزینه برای رفع مشکلات احتمالی هاست و سایت است که به شما کمک می کند تا در برابر مسایل پیش بینی نشده آماده باشید. بسیاری از پلتفرم های بازی آنلاین (فقط در زمینه تجارت الکترونیک) معمولاً مقیاس پذیری لازم برای استقرار در چندین مکان را ندارند که این موارد مستثنی هستند.

نتیجه گیری

woocommerce hosting

تجارت الکترونیک یک رویکرد مدرن در تجارت است. با محبوب شدن خرده فروشی آنلاین، فروشگاهی مانند آمازون نحوه خرید ما را کاملاً تغییر داد و این اولین مورد مختل شده صنعت دیجیتالی بود.

فناوری ابری در هسته اصلی این تغییر و تحولات بود و واکنش فروشنده های خرده فروش سنتی (=روی آوردن به تجارت الکترونیک) که مدت زمان زیادی به طول انجامیده بود، گواهی بر این مسئله است که چگونه تحول ناگهانی در این حوزه رخ داده است.

اگر امروز تجارت را از ابتدا شروع می کنید، بدون شک در بستر فناوری ابری مستقر شوید. سرمایه گذاری مبتدی در زیرساخت IT دیگر معنی ندارد. مهاجرت از هاست‌های سنتی به سرورهای ابری در مشاغل موجود و در حال کار و برنامه‌های وابسته به آنها کاملاً ساده نیست، اما سایت پشتیبان به عنوان ارائه دهنده خدمات ابری مانند هاست دانلود ابری و افزونه ورپرس سازگار با ووکامرس برای اکثر خرده فروشان آنلاین و فروشگاه‌های فایل یک استراتژی کلیدی دارد.