بک‌آپ و پشتیبان‌گیری از وردپرس و ذخیره‌سازی در فضای ابری

پشتیبان گیری با دوپلیکیتور و ذخیره سازی بک آپ در فضای ابری

بک آپ گرفتن یا پشتیبان گیری، یکی از ملزومات نگهداری و مدیریت وب‌سایت است. یک مدیر وب‌سایت یا مدیر سرور باید برنامه‌ی منظمی برای پشتیبان گیری از تمام دارایی‌های دیجیتال وب‌سایت و کسب‌وکار خود داشته باشد. مهم نیست وب‌سایت شما چقدر کوچک یا بزرگ باشد به هر حال شما برای پیاده سازی آن هزینه، نیروی انسانی و زمان صرف کرده اید و از دست رفتن اطلاعات و فایل‌های وب‌سایت می‌تواند ضربه ی بزرگی به شما بزند.

در مورد وردپرس داشتن بک آپِ به روز و قابل بازگشت سریع، همیشه از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر مدیر یک سایت وردپرسی باشید حتما برایتان پیش آمده که نیاز به بازگردانی بک آپ وب‌سایت خود داشته باشید. حتما پیش آمده که با به روز رسانی یک افزونه یا تغییری کوچک در قالب وب‌سایت، کل سایت شما دچار مشکل شده باشد. زمانی که وب‌سایت شما اطلاعات کاربران و مشتریان شما را هم در خود دارد، داشتن بک آپ به روز اهمیت بیشتری دارد. بنابراین مدیر یک سایت وردپرسی همیشه باید برنامه پشتیبان گیری منظمی داشته باشد و پیش از انجام هر تغییر بزرگ یا کوچکی بک آپ نسخه ی های قبلی سایت خود را در دسترس داشته باشد تا در سریع ترین زمان ممکن به نسخه ی قبلی باز گردد.

انتخاب فضای ذخیره سازی ابری مناسب

فضای ذخیره سازی بیشتر برای نگهداری بک آپ و پشتیبان گیری

در پشتیبان گیری از وب سایت و کسب و کار آنلاین، همیشه با چالش فضای ذخیره سازی رو به رو هستید. و البته این قانون مهم که فایل‌های بک‌آپ شما نباید فقط بر روی همان سرویس میزبانی که سایت وجود دارد  ذخیره شود. سایت‌های وردپرس معمولا از سرویس میزبانی اشتراکی یا سرور مجازی استفاده می‌کنند. شرکت‌های هاستینگ معمولا قانون پشتیبان گیری هر یک هفته یک بار را دارند. اما اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید که هر روز خرید های جدید و محصولات جدیدی به آن اضافه می شود شما لازم دارید که هر شب یک بک آپ از سایت خودتان داشته باشید.

همیشه می‌توانید در کنترل پنل هاست خودتان فایل بک‌آپ را ایجاد کنید ولی باید بدانید بک‌آپی که با کنترل پنل هاست خودتان یا با افزونه های مختلف ایجاد می‌کنید فضای سرویس میزبانی وب سایت شما را اشغال می کند. باید همیشه فضای جانبی مثل فضای ذخیره سازی ابری داشته باشید که بک آپ ها را به آن متقل کرده با این شرط که همیشه در دسترس شما باشند.

چه ابزار هایی برای پشتیبان گیری در وردپرس وجود دارند

مثل دیگر ابزارهای وردپرس اینجا هم با افزونه ها سروکار دارید. افزونه های مختلفی برای ایجاد فایل بک اپ از فایل ها و ذیتابیس وب سایت شما وجود دارد که امکانات محتلفی در اختیار شما قرار میدهند. افزونه های خوبی در مخزن وردپرس وجود دازند مثل افزونه افزونه BackWPup با 600 هزار نصب فعال و افزونه BackUpWordPress با 200 هزار نصب فعال که به شما اجازه می‌دهند بک آپ کاملی از وب سایت خود گرفته و آن را دانلود یه به یک هاست جانبی مثلا یک هاست دانلود ابری منتقل کنید. اما بهترین و پرطرفدار ترین افزونه که کاربران عادی و حرفه ای ها را راضی می کند افزونه داپلیکیتور یا دوپلیکیتور Duplicator  با بیش از یک میلیون نصب فعال است. این افزونه اجازه بک آپ گیری و انتقال کامل یک وب سایت وردپرسی به هر سرور دیگری حتی لوکال هاست (کامپیوتر خودتان) را می دهد. با نسخه حرفه ای این افزونه می‌توانید برنامه زمانبدی هم برای ایجاد فایل‌های بک اپ داشته باشید.

افزونه Duplicator تمام پلاگین‌های سایت، تم‌ها، محتوا، پایگاه داده‌ها و فایل‌های وردپرس را در یک فایل زیپ ساده بسته‌بندی می‌کند. این بسته می‌تواند به‌راحتی به مکان دلخواه شما منتقل شود. شما به راحتی می‌توانید در عرض چند ثانیه این فایل فشرده را به سرور یا هاست قبلی خودتان برگردانید و بدون نگرانی در چند ثانیه سایت خود را بازگردانی کنید یا به یک سرور دیگر منتقل کنید.

با یک کلیک پکیج های ایجاد شده با Duplicator  رو به فضای ابری پشتیبان منتقل کنید

فضای ابری پشتیبان یک ابزار فوق العاده کاربردی برای پشتیبان گیری از وردپرس با داپلیکیتور در اختیار شما قرار می‌دهد. با نصب همزمان افزونه وردپرس پشتیبان در بخش تنظیمات می تونید گزینه پشتیبان گیری را ببینید. با ورود به این بخش، پکیج هایی که با افزونه داپلیکیتور ایجاد کرده‌اید برای شما نمایش داده می شوند و با استفده از دکمه Upload to  پشتیبان به راحتی پکیج مورد نظرتان را به فضای ذخیره سازی ابری پشتیبان منتقل می کنید.

اگر فقط برای نگهداری بک آپ از پشتیبان استفاده می کنید می‌توانید از پارتیشن رایگان پشتیبان استفاده کنید. پارتیشن رایگان پشتیبان بلافاصله بعد ثبت نام در پشتیبان در اختیار شما قرار میگیرد و 5 گیگ فضای رایگان و دائمی در اختیار شما ست که بک‌آپ‌های دوپلیکیتور را به آن منتقل می‌کنید.همچنین می‌توانید فایل‌های پشتیبانی که با کنترل پنل هاست تان ایجاد می‌کنید را با استفاده از ابزار ریموت دانلود پشتیبان به پارتیشن رایگان منتقل کنید.

اگر بخواهید از امکانات پیشرفته افزونه‌ی پشتیبان استفاده کنید کافیست در پشتیبان پارتیشن حرفه ای بسازید.  پارتیشن حرفه ای را با استفاده از افزونه پشتیبان به وردپرس متصل کنید. در پارتیشن حرفه ای شما فضای نامحدودی برای ذخیره سازی دارید. و افزونه پشتیبان به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های بخش رسانه و فایل‌های فروشگاه فایل ووکامرسی را در پارتیشن حرفه ای ذخیره کنید.

راهنمای  پشتیبان گیری با دوپلیکیتور و انتقال به فضای ابری پشتیبان :