چرا به سرویس‌ میزبانی فایل نیاز داریم؟ (معرفی یک سرویس ایرانی مطمئن)

سرویس میزبانی فایل ابری

سرویس میزبانی فایل نوعی سرویس میزبانی اینترنتی است که به طور خاص برای میزبانی و نگهداری فایل‌های کاربران ارائه شده است. این نوع خدمات به کاربران اجازه می‌دهند تا فایل‌های خود را در فضای میزبانی آپلود کنند و از کامپیوتر، تبلت یا تلفن هوشمند دیگری به آنها دسترسی داشته باشند. این خدمات می‌توانند برای به اشتراک گذاشتن فایل‌ها با دیگران، ذخیره سازی فایل‌های بک آپ سرورها، نگهداری فایل‌های پر بازدید سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، محتوای ویدیوی یا پادکست‌ها  و … مورد استفاده قرار گیرد.

موارد استفاده از سرویس میزبانی فایل

سرویس میزبانی فایل ذخیره ساز ابری پشتیبان

ذخیره سازی فایل‌های شخصی

خدمات ذخیره سازی فایل‌های شخصی به دست شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود و نوعی شبکه ذخیره سازی را برای تهیه نسخه پشتیبان شخصی، دسترسی به فایل یا توزیع فایل ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند فایل‌های خود را بارگذاری کرده و آنها را به صورت عمومی به اشتراک بگذارند یا آنها را با رمز محافظت کنند.

خدمات اشتراک اسناد به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌های اسناد خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این سرویس‌ها در ابتدا فایل‌هایی مانند pdf، اسناد پردازشگر کلمه و صفحه گسترده را پشتیبانی می‌کردند.

با این حال، بسیاری از سرویس‌های ذخیره فایل از راه دور، اکنون با هدف ایجاد امکان اشتراک گذاری و همگام سازی انواع فایل‌ها، اشتراک گذاری در کلیه دستگاه‌های مورد استفاده کاربران را امکان پذیر کرده‌اند.

همگام سازی و اشتراک گذاری فایل‌ها

خدمات همگام سازی و اشتراک گذاری فایل‌ها نوعی از سرویس میزبانی فایل هستند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پوشه‌های خاصی را در هر رایانه یا دستگاه تلفن همراهی ایجاد کنند؛ که این سرویس به صورت اتوماتیک آن فایل را همگام سازی می‌کند؛ به طوری که، صرف نظر از اینکه آن فایل از روی چه دستگاهی آپلود شده است، در تمام دستگاه‌ها به صورت آنلاین و دقیق نمایش داده می‌شوند و می‌توان آنها را در بین دستگاه‌های دیگر نیز به اشتراک گذاشت.

چنین خدماتی اولین بار از طریق محصولات مصرفی مانند دراپ باکس و گوگل درایو محبوبیت پیدا کرد.

ذخیره محتوا

ارائه دهندگان محتوا که به طور بالقوه با مشکلات تراکم پهنای باند روبرو هستند، ممکن است از خدمات تخصصی در توزیع محتوای ذخیره شده یا استاتیک استفاده کنند. این مورد بیشتر مناسب شرکت‌هایی با حضور عمده در حوزه اینترنت است.

هزینه‌های ذخیره سازی در سرویس میزبانی فایل

میزبانی فایل ابری

برخی از سرویس‌های ذخیره سازی آنلاین فایل، فضا را براساس هر گیگابایت ارائه می‌دهند و گاهی اوقات محاسبه هزینه، هزینه پهنای باند را نیز شامل می‌شود. معمولاً این هزینه‌ها ماهانه یا سالانه شارژ می‌شوند.

برخی از شرکت‌ها با تکیه بر درآمد تبلیغاتی، سرویس میزبانی فایل خود را رایگان ارائه می‌دهند و همچنین برخی از خدمات موجود در این سرویس، محدودیتی در میزان فضای مصرفی کاربر قرار نمی‌دهد.

برخی از خدمات نیاز به دانلود یک نرم افزار دارند که باعث می‌شود فایل‌ها فقط در رایانه‌هایی که آن نرم افزار را نصب کرده‌اند، در دسترس باشد و برخی دیگر به کاربران امکان بازیابی فایل‌ها از طریق مرورگر وب را نیز می‌دهند.

با افزایش صندوق ورودی ارائه شده توسط سرویس‌های ایمیل، بسیاری از کاربران، استفاده از سرویس پست الکترونیکی خود را به عنوان یک درایو آنلاین شروع کرده‌اند. برخی از سایت‌ها نیز فضای ذخیره نامحدود فایل را ارائه می‌دهند؛ اما در حجم فایل‌ها محدودیت‌هایی نیز دارند.

همچنین برخی از ارائه دهندگان سرویس میزبانی فایل در ازای ثبت نام مشتری جدید از طریق معرف، ظرفیت ذخیره آنلاین اضافه را به معرف کاربران اختصاص می‌دهند.

بحث امنیت در سرویس‌های میزبانی فایل

سرویس میزبانی فایل ابری پشتیبان

ظهور سرویس‌های ذخیره سازی ابری بحث‌های زیادی راجع به امنیت دامن زده است که بیشتر این بحث‌ها در مورد امنیت در حوزه فضای ذخیره سازی ابری است:

با این سوال‌ها مقابله کنید: آیا کاربر می‌تواند دسترسی به داده‌های خود را ادامه دهد؟ چه فرد دیگری می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند؟ چه کسی می‌تواند آن را تغییر دهد؟

اینکه کاربر بتواند دسترسی به داده‌های خود را ادامه دهد، بستگی به تعداد زیادی از عوامل دارد: از امکان و کیفیت اتصال به اینترنت آنها و یکپارچگی فیزیکی مرکز ارائه دهنده داده‌ها گرفته تا ثبات مالی ارائه دهنده سرویس ذخیره سازی!

این سوال که چه کسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و به‌طور بالقوه داده‌های خود را تغییر دهد نیز شامل این است که کنترل دسترسی فیزیکی در مرکز ارائه دهنده داده تا چه میزان از مراحل فنی از قبیل کنترل دسترسی، رمزگذاری و غیره انجام و تنظیم شده باشند.

بسیاری از سرویس‌های ذخیره سازی ابری اظهار دارند که داده‌ها را قبل از آپلود رمزگذاری می‌کنند؛ در حالی‌که به‌طور کلی رمزگذاری به عنوان بهترین روش در ذخیره سازی ابری در نظر گرفته می‌شود، نحوه اجرای رمزگذاری بسیار مهم‌تر است.

خدمات میزبانی، پرونده سازی عمومی و خدمات همگام سازی، از خدمات محبوب هستند اما برای استفاده در تجارت، این نگرانی را ایجاد می‌کنند که اطلاعات شرکت‌ها به دستگاه‌ها و سرویس‌های ابری‌ دیگری صادر می‌شود که تحت کنترل سازمان نیستند. در اینجا میتوان ابر خصوصی و ابر هیبریدی را بکار گرفت که امنیت بیشتری نسبت به ابر های عمومی دارند.

با این حال، در مجموع در حوزه فناوری اطلاعات ثابت شده است که بحث امنیت هیچ‌گاه 100% نیست اما ارائه دهندگان سرویس میزبانی فایل نیز هر روزه در صدد تأمین امنیت بیشتر و محافظت بهتر از داده‌ها و فایل‌های کاربران خود هستند.

معرفی یک سرویس مطمئن میزبانی فایل ایرانی

سرویس میزبانی فایل ذخیره ساز ابری پشتیبان

ذخیره سازی ابری با امکان آپلود رایگان و دانلود نامحدود، نگهداری از فایل‌های شخصی و پرونده‌های کسب و کارها از مزایای شرکت پشتیبان به عنوان بزرگترین مجموعه اینترنتی کشور در حوزه ارائه فضای ذخیره سازی ابری است.

سرویس میزبانی فایل پشتیبان یکی از خدمات پر استفاده و مطمئن این مجموعه است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ارائه لینک مستقیم دانلود، افزونه‌ وردپرس، پشتیبان گیری منظم و اتوماتیک، پنل مدیریت فایل، پخش ویدیو، لینک مخفی زماندار، ارائه api و… از خدمات ارائه شده در سرویس‌های مجموعه پشتیبان است.

شرکت‌ها و سازمان‌ها نیاز به زیرساخت فناوری رایانش ابری دارند. مشکل نگهداری فایل‌ها و گردش آنها در سازمان با راهکارهای ابری پشتیبان متحول شده است و پیاده سازی معماری جدید زیرساخت و تکنولوژی رایانش ابری، بهینه سازی فناوری اطلاعات سازمان شما را نیز ممکن خواهد کرد.

برای استفاده از خدمات ابری و سرویس میزبانی فایل می‌توانید با ثبت نام در سایت، اولین 5 گیگ فضای ابری خود را دریافت و استفاده کنید.